Regulamin sklepu internetowego RESTAURACJA LAMP
Sklep internetowy pod adresem http://restauracjalamp.pl/sklep prowadzony jest przez SALON AKADEMIA PAPAVER Tomasz Bronowicki przy al. Adama Mickiewicza 3 / 1 w Bydgoszczy, numer NIP 753–190-72–97, numer REGON 532428341, wpis do ewidencji działalności gospodarczej nr 106282 prowadzonej przez Prezydenta Miasta Bydgoszczy, rachunek bankowy o numerze 67 1750 0012 0000 0000 3514 8302 (prowadzony przez Raiffeisen) zwanym dalej Administratorem.
Niniejszy regulamin określa warunki funkcjonowania i korzystania ze sklepu internetowego zwanego dalej Serwisem, prawa i obowiązki oraz zakres odpowiedzialności Administratora oraz Użytkowników. Każdy Użytkownik zwany dalej Klientem może podejmować czynności związane z zakupem dowolnego towaru po uprzednim wyrażeniu zgody i akceptacji wszystkich postanowień regulaminu.
§1 Informacje ogólne
- Serwis prowadzi sprzedaż za pośrednictwem sieci Internet. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę z wyjątkiem przerw technicznych i konserwacyjnych.
- Klientem może być pełnoletnia osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.
- Warunkiem świadczenia usług przez Serwis jest zapoznanie się z Regulaminem oraz akceptacja wszystkich jego postanowień.
- Serwis oferuje produkty używane bez oryginalnych opakowań.
- Zamieszczone w Serwisie zdjęcia towarów mogą nieznacznie różnić się kolorem od oryginałów.
- Wszelkie prawa do marek oraz znaków towarowych prezentowanych w Serwisie należą do ich właścicieli i objęte są ochroną wynikającą z przepisów polskiego oraz międzynarodowego prawa.
- W przypadku niektórych towarów zamieszczonych w sklepie, pomimo ich pierwotnego specjalistycznego przeznaczenia, Administrator zastrzega, że towary te mają przeznaczenie wyłącznie dekoracyjne i do normalnego użytku. Nie powinny być stosowane dla celów specjalistycznych, gdyż nie posiadają żadnych certyfikatów dopuszczających je do takiego stosowania (dotyczy to np lamp przeciwwybuchowych, reflektorów filmowych, lamp i mebli medycznych)
§2 Zamówienia
- Zamówienia przyjmowane są poprzez formularz zakupowy umieszczony na każdej podstronie Serwisu z danym produktem, drogą telefoniczną oraz mailową. Do realizacji zamówienia koniecznie jest podanie adresu dostawy (imię i nazwisko, ulica oraz numer domu i mieszkania, kod pocztowy, miasto) oraz danych kontaktowych (imię i nazwisko, telefon, e‑mail).
- W momencie złożenia zamówienia Klient zawiera umowę sprzedaży zamawianych towarów z Administratorem
- W przypadku podania nieprawdziwych lub niepełnych danych — Administrator skontaktuje się z Kupującym w celu ich uzupełnienia lub sprostowania. W przypadku braku możliwości kontaktu Serwis może odstąpić od umowy sprzedaży.
- Przyjęcie zamówienia do realizacji następuje po otrzymaniu potwierdzenia pozytywnej autoryzacji z systemu płatności w Serwisie lub po zaksięgowaniu płatności na koncie Administratora.
- Rozpoczęcie realizacji zamówienia potwierdzane jest przez Serwis drogą mailową.
- W przypadku braku zamawianego towaru, jeżeli zapłata została dokonana z góry, zwrot należności nastąpi niezwłocznie na konto Klienta, z którego płatność została dokonana lub na inne wskazane przez Klienta konto bankowe) W przypadku niedostępności części towarów objętych zamówieniem Administator skontaktuje się z Klientem, który podejmie decyzje o sposobie realizacji zamówienia (częściowa realizacja, wydłużenie czasu oczekiwania lub anulowanie całości zamówienia).
§3 Ceny towarów
- Wszystkie ceny podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta zamówienia.
- Administrator zastrzega sobie prawo do zmian cen i opisów towarów znajdujących się w ofercie Serwisu.
- Ceny produktów nie zawierają informacji na temat kosztów przesyłki oraz ewentualnych opłat celnych. Wartość zamawianych towarów wraz z kosztami transportu widoczne są w formularzu na stronie internetowej Serwisu przed zakończeniem procesu zamówienia przez Klienta.
§4 Płatności
- Sposoby płatności w Serwisie:
- za pośrednictwem serwisu tpay.com (dawne Transferuj.pl).
- tradycyjnym przelewem bankowym bezpośrednio na konto Serwisu. Nr rachunku: 67 1750 0012 0000 0000 3514 8302 (prowadzony przez Raiffeisen)
- Paragony fiskalne wysyłane są wraz z towarem w formie wydruku z kasy fiskalnej. W przypadku, gdy Klient chce otrzymać Fakturę VAT — jest on zobowiązany przesłać za pośrednictwem formularza kontaktowego lub e‑mailem właściwe dane firmy wraz z numerem NIP. Faktury wysyłane są w formie listowej lub przez e‑mail w formie załącznika PDF zależnie od woli Klienta.
§5 Koszty i terminy dostawy
- Przesyłki dostarczamy za pośrednictwem firm kurierskich lub dedykowanego transportu pozyskiwanego z giełd transportowych.
- Serwis gwarantuje nadanie towaru do 48 godzin od momentu zaksięgowania należności na koncie Administratora za wyjątkiem produktów które wymagają dodatkowego przygotowania lub przerobienia na życzenie klienta. Wyjątkiem są urlopy, o których administrator poinformuję klienta podczas składania zamówienia w Serwisie. Informacje o przerwach w wysyłkach zamieszczane są również w aktualnościach serwisu i na portalach społecznościowych.
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w realizacji zamówienia leżących po stronie firmy kurierskiej.
- Koszt dostawy do innych niż Polska krajów jest wyceniany według aktualnego cennika wybranej przez Klienta firmy kurierskiej
§6 Zwroty
- Zgodnie z Ustawą z 30 maja 2014 roku “O prawach konsumenta” Klient może zwrócić towar w ciągu 14 dni od daty jego otrzymania, bez podania przyczyny zwrotu.
- Warunkiem dokonania zwrotu jest odesłanie towaru w nienaruszonym stanie. Towar musi być kompletny z dowodem zakupu, posiadać oryginalne opakowanie, nie może nosić żadnych śladów użytkowania. Zwrot należności za odesłany towar dokonywany jest przelewem bankowym na nr rachunku podany przez Klienta w ciągu 7 dni od daty otrzymania zwracanego towaru. W takim przypadku Klient ponosi koszty odesłania towaru, które zostaną potrącone przez Serwis w momencie zwrotu należności.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość konsument powinien złożyć stosowne oświadczenie (link do wzoru oświadczenia) oraz przedstawić dowód zakupu. Dokumenty te można złożyć wysyłając e‑mail na adres reklamacje@restauracjalamp.pl, lub drogą pocztową na adres: SALON AKADEMIA PAPAVER Tomasz Bronowicki, al. Mickiewicza 3/1, 85–071 Bydgoszcz. Zwracany towar należy odesłać na adres: SALON AKADEMIA PAPAVER Tomasz Bronowicki, al. Mickiewicza 3/1, 85–071 Bydgoszcz
§7 Reklamacje
- Przy odbiorze przesyłki należy sprawdzić, czy opakowanie nie zostało naruszone lub uszkodzone. Jeżeli przesyłka nosi ślady naruszenia lub uszkodzenia — należy sporządzić protokół w obecności kuriera. Jest to niezbędne w przypadku dochodzenia roszczeń od przewoźnika.
- Jeżeli po otrzymaniu towaru klient znajdzie w nim wady techniczne lub uszkodzenia powstałe podczas dostawy, powinien skontaktować się mailowo na adres reklamacje@restauracjalamp.pl w celu ustalenia sposobu rozpatrzenia reklamacji. Wszelkie reklamacje rozpatrywane są najpóźniej w ciągu 30 dni roboczych od ich wpłynięcia. Towar uszkodzony zostanie naprawiony lub wymieniony na inny, a jeśli będzie to już niemożliwe (na przykład z powodu wyczerpania zapasów), sklep zwróci nabywcy równowartość ceny produktu lub zaoferuje mu inne, dostępne w sklepie towary do wyboru.
- Reklamacje dotyczące różnicy w wyglądzie towaru zamówionego z otrzymanymi, które wynikają z różnicy w ustawieniu parametrów monitora Klienta, w szczególności różnicy w barwach i odcieniach materiałów, z których został wykonany przedmiot, nie stanowią podstawy do reklamacji towaru.
- W przypadku uznania reklamacji koszty związane z odesłaniem towaru reklamowanego zostaną zwrócone na podany przez Kupującego nr rachunku bankowego w terminie 7 dni od daty rozpatrzenia reklamacji.
§8 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php,
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php,
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Klient będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
2.1 Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich. (Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214).
2.2. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
2.3. Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl.
§9 Polityka Prywatności
- SALON AKADEMIA PAPAVER Tomasz Bronowicki jako Administrator danych dba o bezpieczeństwo udostępnionych danych. Dane te są szczególnie chronione i zabezpieczone przed dostępem osób nieupoważnionych.
- Dane osobowe przetwarzane są przez Administratora zgodnie z art. 23 ust. 1, pkt 1,3 i 5 ustawy o ochronie danych osobowych. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda Klienta, jak również ustawowe upoważnienie do przetwarzania danych niezbędnych w celu realizacji oraz rozliczenia usług świadczonych przez Administratora.
- Osoby fizyczne nieprowadzące w ramach Serwisu działalności gospodarczej w celu rejestracji, powinny wypełnić formularz rejestracyjny poprzez podanie: swojego imienia i nazwiska, adresu dostawy zamówienia, adresu e‑mail, numeru telefonu kontaktowego, nazwy, pod którą osoba rejestrująca zamierza występować w Serwisie oraz hasła. W przypadku rejestracji osoby fizycznej korzystającej z Serwisu w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, osoby prawnej oraz jednostki organizacyjnej w celu rejestracji wymaganymi danymi są: nazwa, pod którą podmiot ten zamierza występować w Serwisie oraz hasła, a także : imię i nazwisko, adres e‑mail, numer telefonu kontaktowego, numer konta bankowego, pełną nazwę (firmy) podmiotu rejestrowanego, numer NIP oraz adres jego siedziby wraz z nazwą kraju. Podanie jakichkolwiek danych osobowych jest dobrowolne. Podanie powyżej wymienionych danych jest konieczne do zawarcia z Administratorem umowy o świadczenie usług w ramach Serwisu.
- Administrator zapewnia Klientom, w szczególności, prawo wglądu do własnych danych, prawo żądania aktualizacji danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu w przypadkach określonych w przepisach tej ustawy. Klient ma prawo do usunięcia swoich danych osobowych z bazy danych Serwisu, w tym celu obowiązany jest wysłać na adres email daneosobowe@restauracjalamp.pl stosowną wiadomość. Administrator może odmówić usunięcia danych Klienta, jeżeli ten nie uregulował wszystkich należności wobec Administratora, naruszył Regulamin bądź obowiązujące przepisy prawa, a zachowanie danych jest niezbędne do wyjaśnienia tych okoliczności i ustalenia odpowiedzialności Klienta.
- Dane podawane przez Klienta są zbierane i wykorzystywane do realizacji zamówień, celów księgowych, prezentowania aktualnej oferty Serwisu drogą mailową (w przypadku wyrażenia na to zgody) oraz do kontaktowania się z Klientem w ramach obsługi Serwisu oraz do innych czynności związanych z wykonywaniem umowy sprzedaży w ramach Serwisu.
- Dane Użytkowników mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym właściwym organom wymiaru sprawiedliwości. Dane osobowe Użytkowników mogą być przekazywane podmiotom trzecim w przypadkach wskazanych przez Administratora i za zgodą Użytkownika. Administrator wykorzystuje adresy IP zbierane w trakcie połączeń internetowych w celach technicznych, związanych z administracją serwerami. Ponadto adresy IP służą do zbierania ogólnych, statystycznych informacji.